Reklámok lehetnek majd a Facebook Messengerben?

Döbbenetes lépésre szánják el magukat.

A Facebook Messenger 1,2 milliárdos aktív felhasználói táborral rendelkezik, így érthető, hogy a platform a reklámügynökségek számára is egyre nagyobb jelentőséggel bír.

A Facebook ki akarja használni ezt a lehetőséget és már korábban regionális teszteket kezdett Ausztráliában és Thaiföldön annak érdekében, hogy megtudja, hogyan néznének ki a különböző ajánlatok a Messengerben. Most ezeket a teszteket terjesztenék ki globálisan.

A projekt egyelőre béta szakaszban van és az ügyfelek a közösségi portál eszközeit alkalmazhatják majd arra, hogy elérjék a számukra érdekes felhasználói célcsoportokat.

Stan Chudnovsky, a Facebook Messengerért felelős vezető közölte, hogy lassan akarnak változtatni a jelenlegi gyakorlaton és mindenképpen figyelni szeretnének a felhasználói visszajelzésekre.

Ez utóbbi miatt jelezték már januárban azt, hogy a tesztek ideje alatt nem fognak reklámok megjelenni a chatbeszélgetésekben, hanem kizárólag a Messenger startoldalán lesznek, amely az alkalmazás megnyitásakor töltődik be.

Ennek ellenére sokan így is zavarónak vagy bosszantónak találhatják majd a hirdetéseket, ráadásul alternatívaként még mindig elérhető lesz a WhatsApp, amely vonzóbbá válhat, mivel nincsenek rajta hirdetési ajánlatok, így az emberek zavartalanul kommunikálhatnak a barátaikkal. Persze kérdéses, hogy ez még meddig lesz így, hiszen a WhatsApp is a Facebook tulajdonában van.

OSZD MEG másokkal is!